რა დაბრკოლებებია ღვინის ბიზნესში და როგორ გავიტანოთ ღვინო საზღვარგარეთ ამ თემაზე მარტა ქარუმიძის გადაცემაში “FM ქოუჩი” “იასეს მარნის” დამფუძნებელმა გოგიტა მჭედლიშვილმა ისაუბრა.
რა პრობლემებია დამწყები ბიზნესმენებისთვის ღვინის ბიზნესში?
რაც შეეხება გარემო პირობებს:
რა დადებითი ტენდენციები შეიმჩნევა?
გამოვყოფდი ჯიშურ მრავალფეროვნებას, წინა წლებში თუ რამდენიმე ჯიშის ყურძნის ღვინოზე იყო ინტერესი(რაც გამწვეული იყოს რუსეთის ბაზარზე დამოკიდებულებით) და ყოველივე აქედან გამომდინარე გადაშენების პირას იყო ქართული მაღალი ხარისხის საღვინე ყურძნის ჯიშები, დღეისთვის ეს ვითარება სრულიად შეცვლილია, ხდება ძველი მივიწყებული ჯიშების მოძება. ასევე, მნიშვნელოვანია მარნების მრავალფეროვნება და ღვინის ტურიზმის ინფრასტრუქტურის მოწყობა განვითარება. ამ კუთხით განსაკუთრებით სასიხარულოა მცირე საოჯახო მარნების აქტივობა. დღემდე დიდ პრობლემად რჩება ვენახში ძლიერი ქიმიური წამლების გამოყენება, რასაც მევენახეები მასობრივად იყენებენ. ასეთი წამლობა ერთ საქმეს აკეთებს და მეორეს აფუჭებს. ზრდის მოსავლიანობას, თუმცა კარგავს ხარისხს, აზიანებს ეკოსისტემას. ამიტომ, ნამდვილად დადებითი ტენდეციაა ბუნებრივი ღვინის მწარმოებელი მარნების ზრდა.
როგორ ხდება ღვინის გატანა საზღვარგარეთ?
მეღვინე რეგისტრირებული უნდა იყოს ღვინის ეროვნულ სააგენტოს პორტალზე, სადაც მას ენიჭება უნიკალური ლოტის ნომერი. ამის შემდგომ მეღვინე ვალდებულია შესაბამისი ლოტის საფუძველზე პორტალზე მოახდინოს მიმდინარე წლის ღვინის მარაგების რეგისტრაცია სახეობებისა და მოცულობების მიხედვით.
იმისათვის, რომ მეღვინემ შეძლოს ღვინის ექსპორტზე გატანა, მას უნდა გააჩნდეს, აღნიშნული ღვინის საქართველოს კანონმდებლობასთან შესაბამისობის დადგენის სერთიფიკატი, რომელსაც გასცემს ღვინის ლაბორატორია. თუ ღვინო ვერ აკმაყოფილებს სერთიფიკატის მოთხოვნებს, ღვინის ექსპორტზე გატანა შეუძლებელია.
გადაცემის აუდიოჩანაწერი