მეტროს მემანქანეების ნაწილს კორონავირუსი დაუდასტურდა. ამის შესახებ ინფორმაციას თბილისის სატრანსპორტო კომპანიის დამოუკიდებელი პროფესიული კავშირი, „ერთობა 2013“ ავრცელებს.

მათი ინფორმაციით, მეტროს მემანქანეების და სხვა პოზიციებზე დასაქმებული თანამშრომლების დიდი ნაწილი ინფიცირებულია. პროფკავშირში ინფიცირების ჯაჭვის გასაწყვეტად მკაცრ შეზღუდვებს ითხოვენ.

„გვინდა გაგაცნოთ ის რეალობა, რაც დღეს მეტროპოლიტენში ხდება COVID-19 თან დაკავშირებით.

სექტემბრის თვეში, როდესაც ვირუსმა მნიშვნელოვნად დაიწყო გავრცელება.

„ერთობა-2013″-ის გამგეობის წევრები შეხვდნენ სატრანსპორტო კომპანიის დირექციას. სადაც, ჩვენის მხრიდან იყო შეთავაზება ვირუსთან დაკავშირებით პრევენციული ღონისძიებების შესახებ. უფრო ზუსტად კი, დასმული იქნა საკითხი, თუ, როგორ შეიძლებოდა მეტროს მუშაობის შენარჩუნება მცირედი შეზღუდვებით ისე, რომ მგზავრებიც და თანამშრომლებიც მაქსიმალურად დაგვეცვა დაინფიცირებისაგან.

შეთავაზება კი გულისხმობდა, დილით 7:00 საათზე მეტროს გახსნას და საღამოს 21:00 ზე ჩაკეტვას. ასევე, ზაფხულის გრაფიკზე გადასვლას, რაც გულისხმობს შედარებით ნაკლები მატარებლის მოძრაობას. ეს შეთავაზება გამოიწვევდა ნაკლები თანამშრომლის, მათ შორის მემაქანის საჭიროებას ყოველდღიურად, ვიდრე არსებულ სიტუაციაში. გვესმის, რომ მგზავრებისათვის შესაძლოა მცირედ დისკომფორტი გამოეწვია ამ ყველაფერს, მაგრამ მეტროს მუშაობის შეწყვეტას (რისი საშიშროებაც რეალურად დგას) აშკარად აჯობებდა.

ამ სქემით, მეტროს (თანამშრომლების) მემანქანის რესურსი გადანაწილდებოდა ისე, რომ ერთმანეთში ვირუსის გავრცელება იქნებოდა მინიმუმამდე დაყვანილი, რადგან 10 დღის განმავლობაში იმუშავებდა გარკვეული რაოდენობა მემანქანეეებისა, შემდეგი 10 დღე სხვა ჯგუფი და ესე შემდეგ. რაც რეალურად შესაძლებელი იყო, თუმცა ეს წინადადება დარჩა უყურადღებოდ.

ასევე მოვითხოვეთ თანამშრომლებისათვის ჩაეტარებინათ კოვიდის ტესტები, ეს კი განახორციელეს ისე, რომ ტესტი ჩაატარეს სისხლის ანალიზებზე, რაც რეალურ სურათს ვერ ასახავს. რადგან დაინფიცირებიდან 5-7 დღის შემდეგ აჩვენებს ზუსტ პასუხს ხსენებული ტესტი. ანუ, სიმპტომის შემჩნევის მეორე დღეს მიდიოდნენ ტესტზე, სადაც პასუხი რა თქმა უნდა უარყოფითი იყო, დამშვიდებული და ,,ჯანმრთელი” თანამშრომელი ბრუნდებოდა სამსახურში, (რომელსაც, სამი-ოთხი დღის შემდეგ PCR ტესტით დაუდასტურდა კოვიდი, რაც თავისი ხარჯებით გააკეთა) რომელიც, იქცა სხვა თანამშრომლების ინფიცირების წყაროდ. გასულ კვირას კი ,,ერთობა 2013″_ის თავმჯდომარის დაჟინებული მოთხოვნით, მემანქანეები გააგზავნეს ლუგარის ლაბორატორიაში ტესტირებაზე, რომელთა ნაწილს მეორე დღეს, სამუშაოს შესრულების დროს, მოუვიდათ დადებითი პასუხები. ამ დროს მათთან კონტაქტი ჰქონდა კიდევ სხვა ბევრ თანამშრომელს. (მგონი ხვდებით რასთან გვაქვს საქმე).

ახლა არსებული სიტუაცია კი ურთულესია, მეტროს მემანქანეების და სხვა პოზიციებზე დასაქმებული თანამშრომლების დიდი ნაწილი ინფიცირებულია. ეს იმ დროს, როდესაც საკოორდინაციო საბჭოს რეკომენდაცია, რომელიც ყოველდღიურ რეჟიმში ტელევიზიით გადაიცემა, რაც დამსაქმებელს მოუწოდებს რომ თანამშრომლის ინფიცირების დადასტურების შემთხვევაში, მოიძიოს მისი კონტაქტები და გადაიყვანოს თვითიზოლიაციაში. მეტროს შემთხვევაში კი ეს ხშირად არ ხორციელდებოდა. რამაც გამოიღო შედეგი და როგორც აღვნიშნეთ თანამშრომლების დიდი რაოდენობა დაინფიცირებულია, რომლებმაც თავის მხრივ დააინფიცირეს ოჯახის წევრები და არამარტო.

ამ ყველაფერზე სრული პასუხისმგებლობა ეკისრება სატრანსპორტო კომპანიის გენერალურ დირექტორს და მენეჯმენტს.

ყოველივე აქედან გამომდინარე, საჭიროა სასწრაფოდ მიღებულ იქნას მკაცრი შეზღუდვის გადაწყვეტილება, შესაძლოა რამდენიმე ხნით შეჩერება, რადგან აღარ მოხდეს ვირუსის ასე უკონტროლო გავრცელება“, – აცხადებენ „ერთობა 2013“-ში.

 

ერთობის განცხადების გავრცელების შემდეგ „ფორტუნა“ თბილისის სასტრანსპორტო სამსახურს დაუკავშირდა. მათი ინფორმაციით, თბილისის მეტროპოლიტენის გაჩერება არ ემუქრება, რადგან მათ აქვთ საკმარისი რესურსი მუშაობის გასაგრძელებლად.

„თბილისის მეტროპოლიტენს აქვს საშუალება, რომ სრული დატვირთვით იმუშაოს, ყოველგვარი შეფერხების გარეშე. რაც შეეება განცხადებაში მოყვანილ გარემოებას, რომ მათ მიმართეს კომპანიას, რომ სამუშაო საათები შეემცირებინათ და გაზრდილიყო მატარებლებს შორის ინტერვალი, ვერანაირად ვერ იქნებოდა მისაღები, რადგან ეს გამოიწვევდა მგზავრთა ნაკადის გაზრდას. ჩვენი მოსახლეობის მნიშვნელოვანი ნაწილი გადაადგილებისთვის იყენებს მუნიციპალურ ტრანსპორტს და ამიტომ ვცდილობთ, მაქსიმალური დატვირთვით ვამუშაოთ მეტროც და ავტობუსებიც.

ჩვენ ვითვალისწინებთ ყველა რეკომენდაციას, ყოველდღიურად ხდება ავტობუსებისა და ვაგონების დეზინფექცია, გარდა ამისა, მემანქანების, მძღოლებისა და კონდუქტორების ტესტირება ხდება მაშინვე, როგორც კი რაიმე სახის სიმპტომი აღმოაჩნდებათ. 

ამ ეტაპზე ჩვენ გვემსახურება 250 მემანქანე, აქედან ინფიცირებულია 20-მდე მემანქანე. შესაბამისად, ეს რაოდენობა არ ქმნის იმ სურათს, რომ რაიმე სახის შეფერხება დაგვიფიქსირდეს მომსაურეობის დროს. თბილისის მეტრო სრული დატვირთვით გააგრძელებს მუშაობას“, – განუცხადეს „ფორტუნას“ თბილისის სატრანსპორტო სამსახურში. 

მერი კობიაშვილი
ავტორი

მსგავსი თემები